Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Den stora dagen!

Lämna en kommentar

Nu är det bara tolv timmars jobb kvar, sen är 2014 års val över. Personligen har jag gett allt jag har i två valrörelser, Eu-valet i maj och nu detta val till riksdagen. Det har varit långa dagar, med många möten med väljare, debatter, kampanjer och dörrknackar. Troligen har detta varit den roligaste perioden i mitt liv, när jag om några dagar kan summera dessa månader.

Många undrar hur vi orkar. Och för de som tycker att politik bara är något jobbigt och tråkigt måste det låta obegripligt att man offrar all tid och mycket pengar för allt detta. Men det är inte så jobbigt. Jag är välsignad med partikompisar som alltid ställer upp, som alltid visar ett stort engagemang. Det finns alltid en varm kram, ett heja-rop, en kopp kaffe när vi ses. Och jag har en fantastisk familj som tror på mig och som alltid stöttar. Mamma och pappa hjälper till med kampanjer, min bror sällskapar mig genom samtal om valtaktik och insändare. Och Fredrik finns där dygnet runt, ett telefonsamtal eller Skype-samtal bort, han tror alltid på mig, ger konstruktiva råd och tar hand om mig när jag misströstar och tvivlar på mig själv. Utan dig hade jag inte klarat en sekund av allt detta!

Nu ska vi ut och dela ut valsedlar, men först en frukost med Västerviksmoderaterna!

Ha en härlig söndag! Och glöm inte att gå och rösta, gärna på Moderaterna och gärna på mig!

 

 

20140914-084946-31786938.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

