Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Vilken sommar!

Lämna en kommentar

Två veckors ledighet är nu slut, i morgon väntar Skatteverket och politikhösten med valrörelsen ska dras igång på allvar. Själv är jag överlycklig för att jag prickade in de två veckor som bjöd på tropisk värme och en klarblå himmel. Fredrik och jag började semestern med en helg i Stockholm, där vi var på konsert med Dolly Parton i Globen. Vi bodde nära Hammarby sjöstad och kunde njuta av livet vid vattnet i sjöstaden. Det ska erkännas att Stockholm är en riktig sommarstad.  Sen har vi haft fantastiska dagar på Gränsö med sol och bad. En het dag på Astrid Lindgrens värld har vi också hunnit med och en härlig, solig dag på Hasselö. Och helgen fylldes med hojupplevelser, dels kortegen och sen ett besök på själva MC-dagarna.

Ja, jag är glad att jag bor i Västervik där man kan stanna hemma på semestern och ändå få den där sköna turistkänslan. Visst är det härligt att resa, men personligen gör jag det under det hemska kalla vinterhalvåret, den svenska sommaren lämnar jag aldrig.

De här veckorna har jag försökt att lägga politiken åt sidan efter att ha fått mitt lystmäte under en helt fantastisk Almedalsvecka i början av sommaren. Visst har jag följt dagshändelser och debatter på tidningarnas webbsidor. Och förfasats över händelserna i samband med flygkraschen i Ukraina. Nu hoppas vi på att det kommer att klargöras vem som är ansvarig för detta, och att de ansvariga ställs till svars.

I sommar har jag ägnat mig åt en viktigt och väldigt bra bok i solstolen: Kjell Albin Abrahamsons bok ”Låt mig få städa klart”, som handlar om kommunismens härjningar världen runt, en ideologi som står för massmord på 150 miljoner människor. Boken är en oerhört intressant exposé i hur stora dela av vårt svenska samhälle fortfarande inte har gjort upp med kommunismen. Jag kan varmt rekommendera boken till alla!

Nu börjar valrörelsen smyga igång på allvar, denna veckan börjar det så smått med lite intervjuer och kampanj. Och till helgen blir det en tur upp till Värmland, är bra nyfiken på att se hur det går med våra nyplanterade rosor.

Ha nu en härlig sommarvecka, njut av värmen och solen så länge ni kan!

 

dollykjellalbinstrand

 

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

