Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

På plats i Visby!

Lämna en kommentar

Visby 1Äntligen årets första semestervecka och den ägnas som alltid åt Almedalen på Gotland. Igår tog vi färjan från Oskarshamn till Visby och kunde äntligen checka in i vår lägenhet, som är ny för i år. Ett riktigt toppenboende, fräscht och luftigt. Och ändå centralt.

I går kväll tog vi cyklarna till stan och åt middag och promenerade lite på de små gatorna. Detta är första gången jag kommer till Almedalsveckan lite för tidigt och det är mysigt med lugnet innan stormen och kul att se hur det byggs mötesarenor på innergårdar och i trädgårdar.

Åren innan har jag fokuserat väldigt mycket på sjukvårdsfrågor och visst kommer det bli en hel del av detta även på mitt seminarieprogram den här veckan, men som riksdagskandidat har jag också försökt att pricka in seminarier om jobben, landsbygdsutmaningar, välfärdsfrågor och förhoppningsvis även om arbetet mot narkotikabruk och våld i nära relationer.

Lite om detta skrev jag i gårdagens Barometern, läs gärna det. 

Nu vet jag av erfarenhet att ambitionerna innan Almedalsveckan ofta är skyhöga, och när det väl rullar igång så får man börja prioritera hårt. För en stor del av veckan handlar också om möten med människor. Bland annat ska jag träffa mina moderata kollegor från hela landstingssverige.

Idag är det ju lördag och politikerveckan har inte rullat igång än. Så helgen ska avnjutas på turistvis, idag blir det Visby och imorgon Fårö. Och på måndag blir det politik för hela slanten!

Ha en trevlig helg alla!

 

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

