Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Längtar vi till förr?

Lämna en kommentar

Varje sommar har jag tagit mitt viktigaste pick och pack och flyttat till Gränsö och min lilla friggebod i några månader. Vilket ju är lite besynnerligt då jag hela vinterhalvåret går runt och gnäller för att jag är trångbodd i min stora etta på 67 kvadrat! Men jag älskar mitt sommarliv.

För när det kommer till vårt sommarboende, oavsett om det är en liten sjöbod, en båt, ett tält eller en husvagn, så kan vi acceptera vad som helst. Hur bökigt och stökigt det är spelar inte någon roll, att mer eller mindre ta sin dusch i garderoben är bara pittoreskt. Och för mig som är lite sunt pedant så är det nära på en njutning att ägna den mörka årstiden åt att tänka ut nya och smarta förvaringar och möbleringslösningar inför sommaren.

Och det kanske är det som gör att vi uppskattar vårt sommarliv. Lite back to basics. Livet förr. När vi inte bosatte oss i jättevillor med öppna planlösningar, utan trängde in oss i ett litet torp. Med sex ungar, farmor, mormor och någon ogift syster. Och i min idylliska bild av hur det var så hjälper alla varann, med barnen, med maten, med hushållet och gården. Och är det inte lite så vi vill att det ska vara på sommaren, ett litet hobbykollektiv.

Hos oss blir det ofta så, i och med att jag och min bror har varsin stuga där våra föräldrar bor året om. Visst servar de oss, men vi försöker att dra vårt strå till stacken.

Just nu laddar vi upp för midsommar. Sovplatslogistiken börjar falla på plats och idag blir det matinköp! Men det får de andra sköta. Idag jobbar jag som vanligt, men ser fram emot att komma hem till storfamiljen på Gränsö i eftermiddag!

Glad midsommar!

 

20140619-090011-32411014.jpg

20140619-090010-32410461.jpg

20140619-090011-32411561.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

