Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Livet består av så mycket…

Lämna en kommentar

De senaste månaderna har jag tjatat sönder hela min omgivning i EU-valsfrågor. Och nu känns det som att jag börjar komma ut ur val-bubblan, det har tydligen varit vår under tiden och nu har det blivit sommar…. Ja, lite så är känslan efter envalrörelse. Jag ser att livet runt om kring fortgår men jag deltar inte. Säkert finns det vänner och familj som känner att jag har försakat dem, men själv känner jag bara tacksamhet över att dessa ställt upp och stöttat mig hela valrörelsen.

Mitt parti nådde ju inte det resultat som jag kämpade så hårt för, men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Och stanna upp och lukta på blommorna och njuta av solen.

Den senaste veckan har jag varit med på en begravning av en släkting, ett bröllop som bara stavades äkta kärlek, firat nationaldagen med Fredrik och barnen och firat ett födelsedagsbarn. Däremellan myst med familjen, börjat läsa ”Skumtimmen” (jo, jag vet att jag ligger flera år efter). Allt detta ger mig väldigt mycket perspektiv. På såväl begravningen som bröllopet fick jag se äkta, livslång kärlek. Och kan inte annat än känna tacksamhet för att även jag är en av de som efter många år hittat den rätte.

Men samtidigt har ledigheten och kvalitetstiden börjat göra mig lite hungrig på ny valrörelse, det är ju trots allt bara lite mindre än 100 dagar kvar. Så den här veckan har jag börjat producera personvalsmaterial, varit på verksamhetsbesök och börjat grunna på insändare. Den stora utmaningen tror jag är att sålla och välja ut vilka frågor som just jag sätter absolut högst på min agenda. Och det återkommer jag till i bloggen inom en väldigt snart framtid!

Tills dess – trevlig helg! Och med anledning av helgens väderprognos: Efter regn kommer sol!

20140613-102839-37719910.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

