Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Valet är över. Snart kommer nästa!

Lämna en kommentar

En vecka har gått sedan vallokalerna stängde och ännu en Eu-valrörelse lagts till handlingarna. Personligen var jag både dödstrött och nöjd i söndags kväll. Jag vet, och de som finns runt mig, att jag har gett 120 procent  och  slitit hårt för att lyckas. Trots det lyckades inte mitt parti med att nå det valresultat vi hade för fem år sedan. Jag vet att det finns tusentals olika analyser av varför det blev så. Det enda jag – personligen – är säker på är att jobb och en trygg och bra ekonomi för hela Europa och därmed Sverige denna gång helt klart var underordnat andra frågor. 

Har ägnat helgen åt att umgås med hela familjen och koppla bort valet. Men nu har jag summerat hur det gick för mig personligen. 1 168 personkryss i EU-valet! 1 000 var ett drömscenario, så detta känns helt otroligt bra för mig! Och dessutom en förstaplacering hemma i Västervik! Skickar mina varmaste tack för supporten, hjälpen, de glada tillropen, de goda råden! Snart är det september – då kör vi igen!

 

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

