Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Vilken vecka!

Lämna en kommentar

Fred10368277_10152167101145835_3764984450325184699_nag lunch. Försöker summera veckan som gått så här långt. Det är inte världens lättaste, för här är det full fart nu. Dagarna går mer eller mindre i varandra, men det är ju bara kul.

Bland annat har vi haft vår jobbminister – Elisabeth Svantesson – på besök i länet. Det var verkligen inspirerande att få träffa henne under en dag. Vi var på verksamhetsbesök på ett företag i Oskarshamn som heter Kogyo Sweden AB. En av länets industrier som det går riktigt bra för. De är leverantör till bl a Volvo och just nu ökar omsättningen och antalet anställda hela tiden. Inte utan att man blir stolt över att ha så fina företag som arbetar med hela världen som mottagare av produkter.

Innan lunch hann vi med att kampanja på Flanaden i Oskarhamn, det var väldigt mycket folk där, och det blev många bra samtal. På eftermiddagen blev det lite dörrknack i Västervik med ett stort gäng Västerviksmoderater! Och jobbministern så klart.

Onsdag och torsdag har jag ägnat åt skoldebatter på gymnasierna i Oskarshamn och Vimmerby. Kul dagar, men det är mer ansträngande än man kan tro med sex debatter på två dagar. Det är tur att jag gillar att prata – mycket.

I går kväll var jag och hälsade på hos Moderaterna i Jönköpings län, i Eksjö. Jag hade den stora äran att få hålla i en EU-kväll, med nyfikna ungdomar och engagerade Moderater. Och det var nog den kvällen som gav mig en riktig energikick. Mycket bra och trixiga diskussioner, frågor, nya ideer och samtal. Om ni läser detta: Stort tack för att jag fick komma. Vilket härligt gäng ni är!

Veckans mest rörande och nära nog osannolika händelse var dock ett mail som damp ner i min inbox i förrgår. Det var från två personer som jag lärde känna på en semesterresa för några år sedan. Vi har aldrig bytt kontaktuppgifter, så när deras mail kom blev jag väldigt paff. De hade gjort EU-valstestet på SVT:s hemsida. Klickat fram vem de skulle rösta på. Och fick upp mitt namn. Sen mailade de mig, berättade om vad som hänt – och att jag fick två personkryss! Ett sådant mail värmer, stärker och ger kraft nu när all mobilisering krävs. Stort tack till er också!

Nu är det nio dagar kvar till valet. Många möten med väljare kvar, många dörrar kvar att knacka på och massor av bra samtal.

Nu kör vi!!

Trevlig helg!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

