Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Visst firade vi Europadagen!

Lämna en kommentar

Igår var det 9 maj, Europadagen, till minne av Robert Schumans deklaration 1950 om att skapa ett enat Europa för att bevara freden efter andra världskriget och skapa välstånd.

Personligen började jag min dag med att vara effektiv några timmar på jobbet – arbetslinjen – grunden för vår välfärd.

Vid lunch körde jag ner till Kalmar och fyllde på med kampanjmaterial på vår partiexpedition och sen över bron till Öland och Mörbylångamoderaternas EU-kampanj utanför Ölands köpstad. En del undrar hur jag orkar köra över 15 mil för att kampanja några timmar, men tvärtemot vad man kan tro så ger det mer energi. Att få träffa de engagerade, pålästa och väldigt trevliga Ölandsmoderaterna var en riktigt kick. Lita på att jag kommer tillbaka. Och visst fick vi träffa många många väljare, vi fick berätta om våra frågor under EU-valet, och ta en hel del diskussioner om bl a EUs vara eller icke.

Efter det åkte jag tillbaka till Kalmar och fick vara med som gäst på Kalmarmoderaternas Europamingel på Söderport. Vi var tre talare, jag, Gun-Britt Limseth och Walburga Habsburg Douglas, som är ledamot i Utrikesutskottet i riksdagen. Hon är en sann Europavän och berättade om sitt deltagande och sina upplevelser kring järnridåns fall 1989. Faschinerande!

Och för att fira riktigt så spelade jag in en mycket kort liten film om Europadagen! Se den gärna, jag sjunger till och med. Inte bra, men ändå…https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=570508346389619&id=529954967111624

Ha en trevlig lördag och glöm inte att gå och rösta!

 

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

