Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Nu är jag på G!

Lämna en kommentar

De senaste veckorna har det varit otroligt mycket jobb och politik. Långa dagar och långa arbetsveckor, jätteroligt och spännande möten med många olika människor. Men ibland kan jag vakna en söndagsmorgon och bara känna att – idag vill jag bara vara. Den där tiden för återhämtning blir så viktig när ledig tid blir en bristvara. För mig handlar det om att bryta av och tänka på annat. En långpromenad i skogen duger fint, eller trädgårdsarbete. Eller varför inte riva en gammal uttjänt hundkoja? Just detta att jobba sig riktigt trött i hela kroppen så jag nästan stupar i säng vid nio på kvällen, det är så härligt. Och dessutom är det de här dagarna som hjärnan hoppar igång på riktigt, tankar och intryck sorteras.

Samtidigt har jag släpat runt på en envis vårsnuva. Eller hösnuva. Eller både och. Nä, jag vet att det inte är så mycket att gnälla över men det är lite småtjurigt att inte känna att den rätta energin finns där. Men nu, senaste dagarna, känner jag att det börjar vända. Pollenallergin är medicinerad och på tillbakagång och snuvan börjar vika ner sig. Och på kvällarna efter jobbet har jag fått mina underbara, efterlängtade långpromenader. Antingen med en bok i lurarna (just nu Jussi Adler-Olsen) eller ett samtal med Fredrik om dagen som gått. Så skönt att vara så nära fast vi är så långt borta.

Nu är nästa mål att komma igång med alla morgonpromenader som jag var duktig och gjorde i fjol. Och lite joggingrundor. Sen är jag på G igen. Och det behövs för i år måste energin vara på topp!

Nu kör vi!

20140408-221015.jpg

20140408-221051.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

