Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Två historiskt energiska och positiva dagar!

Lämna en kommentar

Söndag eftermiddag och jag summerar vårt Sverigemöte. 2801 taggade Moderater på plats i Göteborg. Och frågan är nu, vad tar jag med mig hem? 

Dels har jag deltagit i flera seminarier kring kampanjarbete och mediahantering. Många bra föreläsare och bra tankar och idéer, bland annat från vännerna i norska Høyre. Och det tänker jag självklart inte yppa här, nä, det får vara mina hemlisar än så länge – men jag lovar att ni kommer att märka vad jag lärt mig senare i år. 

Och jag har ännu mera blivit stärkt i min tilltro till mitt parti, mina vänner i partiet och den arbetslinje som vi strider stenhårt för. För varje person till som jobbar och betalar skatt, så blir vi ännu en som bidrar. Som bidrar till bättre skola. Som bidrar till bättre vård. Som bidrar till bättre vägar. Som bidrar till att öka på pensionerna. 

För under en av de värsta kriserna världen har skådat har vi ökat antalet arbetande i vårt land med 250 000 personer. Dessa personer bidrar till en bättre välfärd. Många skeptiker hävdar att detta enbart beror på att vi ökat i befolkning. Men i andra länder, t ex Danmark och Spanien har befolkningen ökat men färre arbetar. 

Vi är också det enda landet i EU som har sänkt statsskulden. Bara de sparade räntorna har sparat oss många miljarder under åren. 

Och under samma period har en vanlig undersköterska fått en reell löneökning från 16 000 kr till 20 000 kr. OCH fått jobbskatteavdrag motsvarande en hel månadslön varje år. 

Mycket är gjort. Mycket återstår. Nu börjar det stora arbetet, valrörelsen till Europavalet börjar inom några veckor sen är det kampanj som gäller!! Nu kör vi!!

 

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

