Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Varva ner, ladda upp!

Lämna en kommentar

IMG_5031Idag har jag haft en kompledig dag. Det behövdes. Senaste veckorna har varit långa, välfyllda, hektiska, kaotiska – men också lärorika.

Dagen inleddes redan före klockan sex, upp och hoppa, en mun fil och iväg till Selma Lagerlöf spa i Sunne. Jag har aldrig varit där och det var härligt att få komma dit. Vi började med lite stretch och yoga, och sen frukost. Där gjorde vi den gemensamma reflektionen att vi rör oss alldeles för lite, och behöver vända och vrida på ryggar, ben och mage lite mer. Sen blev det lite bastu och bad under förmiddagen och sen en avslutande lunch.

Kanske inte många timmar, men oj vilken effektiv avkoppling. All stress släppte och helt plötslig befann jag mig bara i nuet. Skönt. Vi konstaterade att det är precis samma känsla som när vi befinner oss på älskade Gränsö en helg.

Nu har jag ägnat eftermiddagen åt lite telefonmöten, helghandling och jobb vid datorn. Så nu ska jag nog ta lite helg igen. Krypa upp under en filt i fåtöljen framför brasan och njuta av ett glas italienskt vin.

Trevlig helg och glöm inte att kramas, jag har hört att det ska vara hälsosamt också 😉

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

