Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Lite klokare varje dag…

Lämna en kommentar

Att vara förtroendevald är både roligt och lärorikt. Det har jag bloggat om förut. Och alla tillfällen som jag får träffa människor med alla slags bakgrund är jag väldigt tacksam för. Det är där och då jag verkligen förstår hur verkligheten ser ut. Under våren har jag påbörjat en mer intensiv resa, nu ska jag verkligen medvetet försöka besöka verksamheter både i vår kommun och i övriga länet, offentligt drivna och privata. För att ännu bättre förstå hur vår omvärld ser ut, vad är vi bra på och viktigast – vad kan vi göra bättre?

Nästa vecka blir det ett besök på en dagverksamhet i kommunen, vilket jag verkligen ser fram emot. Jag har träffat några av de som arbetar där och slås av deras enorma engagemang för verksamheten.

Och har du en verksamhet som du tycker att jag ska besöka? Tveka inte att höra av dig på: malin.sjolander@moderat.se

Trevlig helg!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

