Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Att få vara med och påverka

Lämna en kommentar

Lördag kväll. Ljusen är tända och det börjar bli riktigt varmt och gott i lägenheten, känns skönt efter en kylslagen promenad och torgkampanj med Moderatkompisarna.

20131214-192323.jpgVi sitter vid köksbordet och lyssnar på Musikhjälpen, smuttar på varm glögg och jag passar på att betala räkningar. Just idag har jag betalat in medlemsavgiften till Moderaterna för nästa år. En räkning som känns riktigt bra att betala varje år. För de pengarna får jag tillträde till vårt parti. Jag får chansen att vara med och påverka min framtid, mina brorsdöttrars framtid och din framtid. Jag har ett forum där det finns plats mina i

déer om hur världen ska blir bättre. Dessutom har jag utvecklats enormt mycket de här åren som jag varit förtroendevald. Jo, det finns dagar när man känner att tiden inte riktigt räcker till, men det uppväger allt det som jag varit med om. Så roligt, spännande och lärorikt!

Är du själv en person som har mycket tankar och åsikter om hur vi kan förbättra Västervik, länet eller hela landet? Då tycker jag du ska passa på och bli medlem, det är väldigt enkelt. Skicka ett SMS till 72550 med ”moderat medlem ååmmddxxx” (personnumret), eller maila, malin.sjolander@moderat.se mig så hjälper jag dig!

Sen ser jag fram emot ett fantastiskt roligt valår tillsammans! Nu kör vi!!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

