Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Det lackar…

Lämna en kommentar

Nu närmar sig julen med stormsteg. På gott och på ont. Visst är det lite mysigt med förberedelser och pyssel. Pyntet är framme och det slinker ner en och annan glögg på kvällarna. I helgen gick vi all in och rev av lussekattsbak, knäckkok, granpyntstillverkning och ljusstöpning. Och julklappssäcken börjar långsamt fyllas.

Men i min värld är också julen ett stressmoment. Jag har en tendens att under hösten säga att detta löser vi innan jul. Vilket sen innebär att vecka 50 och 51 alltid lyckas bli väldigt välmatade med möten och måsten. Samtidigt vet jag att om jag biter ihop och löser allt så blir de där efterlängtade lediga juldagarna så mycket skönare.

Nu ser jag fram emot en hyfsat ledig helg. Men lite politik blir det. På lördag kommer vi moderater stå på Stora torget i Västervik – mellan klockan 13 och 15 – och servera glögg, pepparkakor och skumtomtar. Och förhoppningsvis får vi lyssna in vad ni väljare tycker och tänker!

Vi ses på lördag!!

20131212-090124.jpg

20131212-090141.jpg

20131212-090202.jpg

20131212-090216.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

