Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Omtumlande dagar

Lämna en kommentar

I fredags hade vi vår nomineringsstämma till riksdagen. För fyra år sedan kom jag på fjärdeplats och är sedan dess ersättare. Nu har jag försökt att lära mig mer, jobbat med att skriva t ex insändare och motioner. Lärt mig massor om landstingspolitik, hängt med i rikspolitiken så mycket jag kan.

Och jag lyckades få våra medlemmars förtroende att bli nummer tre på riksdagslistan i valet 2014. Jag kan knappast beskriva med ord hur jag känner inför allt detta, huvudet är fullt av tankar och funderingar. Men självklart är jag glad och tacksam.

I radiointervjun på länken blir jag intervjuad av Tobias Sandblad på Radio Kalmar om hur känsloläget är så här dagarna efter.

Nu är det bara att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och jobba ännu hårdare för att lyckas nästa år!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

