Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Alla behövs!

Lämna en kommentar

Jag är helt säker på att ingen har missat att jag en stor del av min vakna tid ägnar mig åt politik. Många är säkert jättetrötta på mitt eviga tjat, andra lite nyfikna och intresserade.
Men personligen tycker jag att detta är det absolut roligaste och mest lärorika jag har gjort i hela mitt liv. Jag har fått kasta mig in i nya situationer, med helt nya kunskaper att förvärva och lärt känna massor av nya vänner längs vägen.
Dagligen träffar jag människor som har idéer, synpunkter och förbättringsförslag. En del går så långt att de bildar olika forum för att driva sina hjärtefrågor. Och det är bra för vårt samhälle. Men ännu bättre skulle det vara om fler engagerade sig i våra partier. Fler kunde då direkt vara med och påverka vår politik såväl dagligen som nu – inför kommande mandatperiod. För ett parti består av de människor som är med i det, tillsammans är det vi som skapar lösningar på alla utmaningar som vi ställs inför.
Och alla krafter och erfarenheter behövs, alla röster ska göras hörda.
Så ta chansen: våra nomineringar till kommunerna är öppna till den 31 oktober! Välkommen!

http://www.kalmar.moderat.se/p/val-2014.html

20131023-140902.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

