Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Åh vilken helg!

Lämna en kommentar

20131020-195603.jpg

Jag har under åren som vuxen (vilka år det nu är?) funderat mycket på hur en perfekt helg egentligen ser ut. I tjugoårsåldern ska det erkännas att helgerna ägnades åt helt galet roliga fester och utekvällar med tjejgänget. Och väldigt mycket långa långa sovmorgnar. Sen, kom en period när jag hackade mig fram på golfbanor i hetta, kyla, regn och storm på helgerna. Och senaste åren har fokus varit återhämtning, motion, frisk luft och lite jobb.
Andra människor dånar igång klockan sju lördag och söndag och är supereffektiva. Trädgård, hus, social samvaro och annat trix och fix fyller dagarna med en planering som jag inte ens mäktar med i veckorna.
Men vad är den perfekta mixen?
Självklart är ju det en högst personlig bedömning. Men jag har, som sagt, letat länge efter mixen.
Just den här helgen, som nu börjar gå mot sitt slut, är ett jättebra exempel på när det bara rullar på och bli så rätt.
I fredags morse åkte vi till Norrköping och vår partistämma, det blev två toppendagar med bra debatter, bra möten och mycket inspiration. På väg hem tog vi tillfället i akt och testade Tindereds kök. Väldigt mysigt stopp på vägen hem. Väl tillbaka i Västervik packade vi om väskan och åkte ut till mina föräldrar på Gränsö. Tog en lång promenad runt udden, njöt av det stilla havet och tystnaden, och avslutade med en välbehövlig bastu! Sen blev det trerättersmiddag med mor och far, min bror och fina brorsdöttrarna (som stod för mat, dansuppvisningar och ett konstvernissage – och en hel del kramar). Och att få övernatta i lilla friggeboden i oktober, när regnet piskar mot fönstren – vad kan vara mysigare och mer avkopplande.
Idag blev det lite mer innedag, långfika med familjen, sen soffmys med en dokumentär om The Shining, promenad till Lysingsbadet och sen middag hemma! Isterband och stuvad potatis.
Nu blir det lite the och veckans avsnitt av Bron. Sen står den nya veckan runt hörnet. Jag är utvilad, inspirerad, laddad och glad över att det finns så mycket fina människor kring mig som gör helgerna (och vardagarna) så kompletta!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

