Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Gammal vänskap rostar aldrig

Lämna en kommentar

I helgen som var var jag på Hasselö i Västerviks skärgård med mina väninnor från skoltiden. Vi bodde i en stor stuga, åt gott, promenerade, badade i vedtunna, skrattade, mindes gamla tider och pratade om livet idag.

Många gånger kan det vara svårt och stressande att avsätta en hel helg till just sånt här, men på söndagen när jag åkte därifrån var jag så fylld av kraft och energi. Vad välgörande det är att få träffa dem som känner mig allra bäst, som jag kan säga i princip vad jag vill till och som kan ge mig förkrossande ärliga sanningar, bra och dåliga. Och vilken trygghet det är att få umgås med människor som jag känner så väl, som innerst inne är ungefär samma tjejer som 1984, när vi dansade till Wham, Madonna och sjöng allsång till Marie Fredrikssons Sjunde vågen. Vi har utvecklats åt helt olika håll sedan dess, men när vi ses är allt alltid precis som förr.

Så det här blogginlägget skriver jag nog mycket till mig själv, som en påminnelse att lite oftare söka upp mina fina vänner som följt mig genom livet, som har stöttat när det har varit jobbigt och som har glatts med mig när allt går som på räls. Men jag skriver också till dig som kanske går runt och tänker att idag är det lite stressigt men i morgon hinner jag nog ringa till den där vännen som jag saknar. Se till att hitta några minuter för en fika, ett glas vin eller en promenad. Du behöver de här människorna mer än du kan ana.

20130911-161032.jpg

20130911-161108.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

