Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Njut av Gränsöleden!

Lämna en kommentar

I morse var det lite mulet och trist när jag vaknade på Gränsö. Så jag passade på att läsa morgontidningen länge och njuta av morgonkaffet. Men sen blir jag ofta lite rastlös. Så idag bestämde jag mig för att testpromenera hela Gränsöleden. När jag bor där så blir det ofta en gå- eller springrunda på vissa delar. Men idag skulle hela testgås.

Innan har jag varit lite grinig över att det stundtals varit lite misskött, dåliga spångar, de röda prickarna som visar vägen har inte alltid varit synliga och väldigt geggigt underlag.

Men idag fick jag en riktigt glad överraskning. Leden är jättefin, spångar och broar är helt nya och de röda vägvisarna är fler och tydligare än någonsin. Dessutom har stigarna torkat upp fint efter vinterns härjningar, man går utan problem hela leden i gymnastikskor.

Dessutom får du helt fantstiska vyer, över hav, vackra skogsgläntor, berg, fyrar – och alla söta små lamm som nyligen fötts! Håll kameran eller mobilen framme. Samtidigt bör man vara lite försiktig, just nu häckar flera fåglar längs stränderna så håll utkik!

Så nästa lördag eller söndag tycker jag ni ska packa en ryggsäck med mackor och kaffe, snöra på er promenadskorna och komma ut till Gränsö! Det är en välbehövlig lisa för både kropp och själ!

Välkomna!IMG_2882IMG_2886

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

