Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Visst finns det engagemang!!

Lämna en kommentar

Just nu sitter jag på Strand i Borgholm och har två utvecklingsdagar med vår Moderata landstingsgrupp.

Här diskuteras allt som har med sjukvård och hälsa att göra, och en hel del andra politiska frågor.

Innan jag började med landstingspolitik fick jag höra av en politikerkollega att det var svårt att driva bra landstingspolitik, att det var svårt att hitta frågor och utmaningar att jobba med. Men det håller jag absolut inte med om. När vi sitter så här koncentrerat och jobbar med frågor som vi kan lyfta i bl a valrörelsen så fullkomligt forsar bra idéer och förbättringsförslag fram. I vår grupp finns ett enormt engagemang och intresse för hälsofrågor. Alla är väldigt duktiga på att omvärldsspana och hitta nya innovationer och arbetssätt.

Om ett par timmar är det dags att åka hem, samla tankarna och börja fila på ett konkret valprogram. Studiebesök ska göras, nyckelpersoner ska träffas. Ett arbete som jag verkligen ser fram emot, det är just detta som gör politieruppdraget så kul. Att träffa engagerade och kunniga eldsjälar och inspiratörer är det roligaste som finns. Många gånger vänder de alla begrepp på ända och får oss att se på vår verklighet med nya ögon.

Ofta får jag höra att det är svårt att hitta engagerade människor. Jag håller inte riktigt med – de finns överallt. Men kanske måste vi bara lära oss att se och höra dem!

 

Trevlig helg!

20130427-110319.jpg

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

