Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Måndagar är nog veckans bästa dag…

Lämna en kommentar

…eller tisdagar kanske, eller är det onsdag? Ja hur tänker jag nu?

Jo, på måndagar börjar dels veckan, jag jobbar i Kalmar hela dagen med ett toppenAlliansgäng i landstingshuset. Mycket politik och många härliga vänner! Men på måndag kväll är det också dans på Träningsvärk1, Afrodans! En helt underbar träningsform, särskilt mörka vintermånaderna. Man blir varm, tar ut sig i hela kroppen, trötta kontorsaxlar blir som nya igen och musiken gör att man fyller på energi som räcker länge. Många gånger är jag så trött innan passet, efter en lång mörk bilresa hem, men när jag väl är klar går jag och lägger mig med ett leende!

Tisdag och onsdagar då? Ja då är det Just dance på samma Träningsvärk1, träning där man gör sitt yttersta för att åstadkomma något brilljant i de mest skilda dansstilar som hip hop, burlesk, jive, bollywood, salsa eller varför inte Travolta-disco. En helt underbar träningsform för både kropp, hjärna och själ!

Så för mig – som spenderade all min fria tid under större delen av min uppväxt  i en danslokal – är detta optimalt som träningsform. Rekommenderas verkligen oavsett om du har erfarenhet eller bara är en nyfiken nybörjare.

Träning ska ju vara roligt, det ska vara något som man längtar och ser fram emot. För oss som har stillasittande jobb är det dessutom en nödvändighet om kropparna ska hålla ett helt arbetsliv.

Just nu ser jag också fram emot lite bättre (mindre vitt) underlag ute så att jag får börja med mina morgonpromenader igen, jag älskar att gå ut tidigt och promenera med en bra bok i hörlurarna! Även detta är en jättebra träningsform för både kropp och själ, läsa och motionera samtidigt! Klockrent. Dessutom är det ju jättelätt att köpa böcker och tanka ner i mobilen!

Nej – nu ska jag sjunka ner i soffan med en knäckemacka och lite gott the! Ha en fantastisk vecka!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

