Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

I läsartagen!

Lämna en kommentar

Just nu har jag semester, vilket innebär att jag försöker läsa ifatt allt som jag får försaka övriga året. Redan på flyget hit påbörjades (och avslutades) första boken – Jonas Gardells Kärleken, den första i ”Torka inte tårar…”-trilogin. Jag ska ärligt erkänna att jag har varit rätt trött på Gardell under några år, men nu tyckte jag att det var dags att återuppta bekantskapen med honom. Tack och lov. För denna bok och nummer två -Smittan – är dels gripande människoöden men också en viktig del av vår nutidshistoria.

Vi får å ena sidan historien om HIV och AIDS i Sverige och å andra sidan en rejäl dos sjuttio- och åttiotalsnostalgi. Och som sagt ett par starka,tragiska och engagerande människoöden.

Nu har jag bara att vänta till hösten och del nummer tre…

Hur följa upp detta? Jo med en annan verklighetsbaserad bok: Hannes Råstams bok om Thomas Quick. Jag får återkomma om denna för jag har mer än halva kvar, men redan nu kan jag säga att den är välskriven och tidvis riktigt upprörande….

Med önskan om en skön söndag!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

