Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Höst och ressugen

Lämna en kommentar

Nu börjar det bli mörkt och kallt utanför, löven blir allt mer röda och snart Sverige helt kalt. Då börjar man längta bort… I våras blev det två veckor i Sri Lanka, en riktigt häftig resa, vilket land och vilka människor! Samtidigt blev jag väldigt sugen på att åka tillbaka till Arrial D’Ajouda i Bahia, håller på och läser en Jo Nesbø-roman just nu där delar av handlingen utspelar sig just där. Vad härligt det är att verkligen se allt framför sig så verkligt.

Ja, resor är väl det som jag tenderar att prioritera, trots att det är urtrist att spara och prioritera bort inköp och nöjen. Men just den där starka upplevelsen man får i andra länder, nya situationer och bland nya människor är ovärderlig. Och till skillnad från många så  får jag i princip aldrig hemlängtan, jag avskyr att åka hem. Men jag ska väl erkänna att det är rätt gott att få sova i min egen säng och duscha i min egen dusch.

Ja, vi får vl se om jag lyckas boka något även i höst, det blev ju mest extrajobb på semestern i somras så någon vecka eller två borde jag väl kunna unna mig senare i vinter! Nu får jag börja med att försöka njuta av de (föroppningsvis) varma och soliga höstdagarna som ligger framför oss. 

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

