Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Härliga dagar!

Lämna en kommentar

Är just nu mitt uppe i en riktigt rolig och inspirerande vecka! Nu sitter jag på möte med Regionförbundets styrelse, ett väldigt roligt uppdrag. Här får man som politiker chansen att se de olika kvaliteterna och nyanserna som hela vårt avlånga län har. Under det senaste dygnet har vi träffat duktiga människor som jobbar med länsmusiken, slutförvarskapslar i Oskarshamn mm. Vi har träffat landshövdingen Stefan Carlsson, vilken inspirerande människa och vilken energi!! Vi har träffat nya sjukhuschefen i Västervik och vi ska kika på vad som händer inom besöksnäringen! Allt på en och en halv dag, inte illa!

Resten av dagen idag och morgondagen ska jag åka norrut, till Norrköping, och träffa moderata landstingspolitiker från hela Sverige och få en ännu bättre förståelse för hälso- och sjukvårdens utmaningar i framtiden – och diskutera hur vi ska jobba med frågorna i framtiden.

Ja, för många låter detta jättetrist säkert. Men jag lovar att detta är nog det roligaste som finns, vad mycket jag får lära mig hela tiden! Jag skulle önska att fler veckor var som denna, vilket härligt liv!

Nä nu kör vi igång igen, nu måste jag återgå till lyssnandet och lärandet!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

