Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Ett bollhav i luften!

Lämna en kommentar

Vilken vecka det har varit så här långt, full fart! Men så kul! Idel bra och konstruktiva möten, med mina alliansvänner i landstinget, med politiska sekreterarkollegor i Kalmar, med min partiföreningsstyrelse, ett studiebesök på Spirea (som gör ett enormt kompetent och engagerat jobb för kvinnor, barn och män som hamnar i våldsamma relationer) och nu i kväll en öl med kära lillebror på stan. Ja, jag har säkert glömt något men alla dessa möten kännetecknas av kraft och konstruktiva samtal. Jag känner riktigt hur alla de jag möter och samtalar med vill jobba framåt, vill arbeta för utveckling och orkar kan och vill ta tag i utmaningar! Ibland kan jag kika i min almanacka och undra hur sjutton jag ska orka vara vaken och alert  hela dagarna, men sen rullar det på av sig själv!

Nu är det snart påskledigt, jag har en dag kvar innan dess och den ska jag ägna åt skatteverksjobbet! Och ännu ett möte. Min förhoppning är att även detta blir så där härligt kreativt och konstruktivt så att jag kan kasta mig in i ledigheten med  liv och lust!

Glad påsk från påskhönan!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

