Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Ny vecka – nya tag!

Lämna en kommentar

Förra veckan var jag mer eller mindre i Oskarshamn var och varannan dag, riktigt kul och intressant, med landstingsfullmäktige, teammöte och ett möte av lite mer visionär karaktär.

Efter en väldigt social helg, där jag har försökt att ”umgås ikapp” med gamla vänner, jobbarkompisar och helt nya bekantskaper så är man bra laddad för en ny spännande vecka. Måndagar är jag alltid i Kalmar, på Landstingshuset och träffar allianskollegor. Jag försöker ta mig tid att jobba undan så mycket pappersarbete som går, särskilt nu på våren, då jag gärna slipper sitta med detta alla kvällar i veckan.

På onsdag ska vi har landstingsstyrelse här nere i Kalmar, torsdag och fredag har vi alliansinternat i två dagar, vi ska till Öland och tillsammans fundera på hur vi ska arbeta det närmaste året. Det ser jag fram emot då vi alltid har oerhört trevligt tillsammans!

Till helgen drar jag och goda vänner från gymnasietiden norrut, vi ska åka på kryssning till Mariehamn! Det måste vara hundra år sen jag gjorde en sådan… kan bli riktigt skoj! Och vad vi ska frossa i gamla härliga hysteriska minnen från 80-talet!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

