Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Smörklint!

Lämna en kommentar

I går kväll var jag på överraskningsfest ute i Falla, strax utanför Västervik. Platsen heter Smörklint och där ligger ett precis nybyggt hus som är på väg att bli fantastiskt fint. Det är mina goda vänner som äger och bygger huset, och de har byggt det i princip helt själva. Jag är oerhört imponerad, vilken kraft och vilken envishet. Jag minns EP-valsöndagen 2009 då vi åkte ut till platsen där huset skulle byggas och min väninna försökte beskriva sin vision. Jag såg bara ett berg med stockar, stenar och träd – men hon visade glatt hur man skulle spränga och sen bygga detta hus!

Nu bor de i sitt dröm hus sedan två veckor, inte alla rum är klara men de har ett jättefint vardagsrum, kök och badrum och snart är sovrummet klart.

Tänk om fler människor hade deras ”jävlar-anamma”, man kan ju inte låta bli att undra hur världen skulle se ut då!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

