Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Vilka spännande dagar!

Lämna en kommentar

Just nu är det mycket på gång i mitt liv. Dels är det fullt upp på jobbet och tiden bara rusar iväg, lite svårt att slita sig och gå hem bara. Älskar verkligen detta.

Igår var jag på en intervju till en tillfällig chefstjänst på jobbet, tror väl inte att jag får det men jag är ju med i matchen och det är ju alltid bra att träna på hela rekryteringssituationen. Nu får jag vänta i en vecka eller så på besked…suck…

Och inatt vaknade jag på någon slags ingivelse, några sekunder senare kom ett sms: Grattis!!! hmmmm mystiskt. Jag gick upp och satte mig vid datorn och såg i mailen och på facebook att Kalmar läns provvalsresultat var klart – jag hade kommit bland de nio översta! Jippi!

Sen läste jag lite till. Jag hade kommit trea. Oj!!

Nu är det ett par veckor kvar innan nomineringsstämman, jag ska förbereda mig för min presentation där och sen får vi se om jag petas ner eller får stanna.

Idag har jag dessutom haft mitt livs första möte med en sk coach. Bara en introduktionsträff men det ska bli väldigt kul att se hur vi kan jobba ihop och om jag kan få ordning på mina tankar, alla projekt och alla ambitioner.

Nu är det en jobbdag kvar denna vecka (tyvärr…). Sen blir det lite mysig storfamiljekväll imorgon. Jag, mor och far, min bror och mina söta brorsdöttrar ska gå och äta på Tre rum och kök. Just imorgon lovar jag att njuta lite extra av ett glas vin, eller två…

Så fortsätt att drömma, ibland blir drömmar sanna och ibland kan man iallafall nästan få ta i dem…

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

