Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Provvalstider!!

Lämna en kommentar

Jag väljer att kandidera till Sveriges Riksdag eftersom jag vill vara med och förbättra samt förenkla många aspekter i våra medborgares liv. Valet att engagera mig politiskt bottnar mycket i viljan att förändra det enorma slöseriet med skattebetalarnas pengar, samt banta ned den stora och onödiga byråkrati som vi tampas med i dagens Sverige. Moderaterna representerar de ideal jag står närmast, nämligen att alltid se till den enskilda individens behov och vilja samt att varje människa ska ha rätt att själv få bestämma över sitt eget liv.

 

Som riksdagsledamot kommer mitt främsta kall vara att påvisa var vi gör av skattebetalarnas pengar. Det är dags att vi ännu tydligare visar vad vi vill lägga skattekronorna på. Till exempel att vi vill ha skola, vård och omsorg av världsklass. Samtidigt är det min övertygelse att vi måste fortsätta att utöka människors rätt till valfrihet inom alla livets stadier. Det är en självklarhet att Moderaterna är det parti som bäst kan tillgodose detta.

Jag tror också att jag är en bra representant för Moderaterna, en ganska vanlig tjej med många års jobb inom skolan i ryggen. Jag jobbar idag som handläggare på Skatteverket med ROT-avdrag – jätteroligt med helt nya erfarenheter.  Jag är bra på att kommunicera med människor och att ta till mig av andra människors verklighet, detta gör att jag har lätt för att ta till mig av väljarnas åsikter och synpunkter. Och det är ju det som är allra viktigast när man är folkvald. Eller hur??

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

