Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Sossarna dödar våra gamla

Lämna en kommentar

Ikväll mitt i valvakan blev min väninnas mamma jättedålig, trolig hjärtinfarkt.

Problemet för oss var att mamman var 96 år och befann sig i Mörlunda och vi i Västervik. Men som trygghet fanns papper ifyllda som säger att hon ska vårdas på vårt sjukhus.

Var hamnade  hon då?? I Oskarshamn! Min väninna blev hysterisk, vilket jag förstår. Klart man vill ha sin döende mor nära… Något som Sossarna med landstingsrådet Segerberg i spetsen anser är en lyx som är endast troende medlemmar förunnat!!

Jag är så arg. Så arg! Kan inte sova, kan knappast äta!!

Ska dessa inkompetenta människor få misshandla våra gamla så här i mer än ett år till?? Hur många fler hinner de ta kål på! Varför skicka en hjärtpatient till O-hamn som inte ens är akutsjukhus…??

Sätt stopp för Lena Segerberg och hennes polare nu!! Helt plötsligt står våra gamlas liv på spel Lena! Och då är det inte roligtr längre! Nästa gång är det din mamma som körs runt i länet som en gammal avdankad handelsvara!! Nog! Det är NOG NU!!!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

