Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Västervik idag – Färjestaden imorgon! Välkomna!!

Lämna en kommentar

Idag har jag varit på ännu ett besök i verkligheten. På en förskola här i staden. Det var som vanligt mycket roligare och mer inspirerande än vad man tror innan man är där. Sverige och Västervik har verkligen en engagerad, duktig och utvecklingsbenägen medarbetarskara. Hoppas vi kan finna nya vägar för att ta tillvara det ännu bättre i framtiden…

Jag har också jobbat, spelat golf och flängt runt i största allmänhet under veckan. Mycket möten av olika slag inom politikens och Skatteverkets fantstiska värld – men också mycket härliga spontana möten med våra medborgare, såväl live, som på telefon och via webben. Återigen slås jag av vilket oväntat stöd jag får från de mest skilda sorters människor. De kommer fram på stan och kramar om mig och tycker det är jättehäftigt att en ”helt vanlig” västervikstjej helt plötsligt är med på Moderaternas EU-lista. Jag är glad, förvånad och faktiskt lite rörd… Samtidigt visar det att folk inte nödvändigtvis söker erfarna politiker som för sig korrekt och är som stöpta för rollen. De gillar också en vanlig tjej som brinner för det hon gör, och som inte alltid låter som ett ärkeproffs – men glöden finns där.

Samma vecka läser jag  någonstans att svenskarnas respekt för Anders Borg ökar. Jag tror att det är en blandning av att han faktiskt är mycket kompetent – och att han är en helt vanlig grabb från Östergötland…

Imorgon bitti sätter jag mig i min lilla Peugeot och styr kosan mot Öland och Färjestaden. Ska ha lite kampanj utanför deras köpcentrum mellan 10 och 12 (välkomna dit) och sen lite EU-tema med MQ, föredrag mm av mig och sen lite provsmakning ur den berömda kokboken! Vi ses!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

