Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Så jäkla kul man har!

Lämna en kommentar

sjolander-malin-3Sitter i tv-soffan och har en dag kvar innan lite långledigt. Jag har faktiskt inte planerat något särskilt mer än ett par dagar kvalitetsleverne ute på Gränsö, någon golfrunda (premiär) och en stor fest med vänner från både nu och då…

Fast samtidigt känner jag inte direkt att jag behöver så himla mycket ledigt just nu, jag har alldeles för roligt för det.  Jag har ett jobb som är omväxlande och stimulerande, jag är nybliven ordförande i min partiförening och håller ständigt på och filar och funderar på nya projekt där, jag håller på och laddar för EP-valet (som dessutom har sin kulmen under vår största jobbperiod – deklarationer och skattereduktioner)!!

Jag här nära vänner som säger att jag ska ta hand om mig och möjligen bromsa lite, men jag begriper inte hur det ska gå till? Hur sjutton delegerar man bort något som är jättekul? En klok vän försökte pedagogiskt förklara med en liknelse, en shot och ett glas vin. Shoten ger ett bra men snabbt övergående rus, men vinet ska avnjutas länge….tror han menade att jag ska tänka vinet där… Frågan är bara, om man gärna tar ett gott glas vin OCH en shot, hur tolkar man liknelsen då??

Skål och glad påsk!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

