Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Radiodebut!

Lämna en kommentar

Idag har jag gjort radiodebut. Jag hade det stora och pirriga nöjet att vara med i P4 Radio Kalmars ”Torsdagsgästen”. Jag fick en hel halvtimme ensam med programledaren och lite musik, där jag fick chansen att presentera mig själv inför EP-valet… och det tackar jag för.

Inuti mitt huvud rådde ett smärre kaos och jag tyckte att jag framstod som rätt amatörmässig – men…

Har under kvällen fått massor av sms, telefonsamtal och mail. Någon sa att jag framstod som folklig (Sahlin-varning?), någon tyckte att jag hade pondus (Persson-varning?), och någon tyckte att jag var tydlig och stringent (jag försökte hitta en sosse-parallell här men lyckades inte…).

Hur som helst var detta en väldigt kul erfarenhet! Och jag säger väl som Petra Mede: Tack och förlåt, Kalmar län!!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

