Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Full fart…

1 kommentar

logga bubbla2Vilken vecka! Vilket liv man lever!

Har precis kommit igång med SKV-jobbet igen efter två rejält intensiva och kunskapsintensiva dagar i Stockholm med Europautbildning inför valrörelsen!

Hjärnan var överfull och redan innan jag hade börjat styra kosan mot centralen för lång hemfärd hade två ganska roliga telefonsamtal avklarats. Först ringde Radio Kalmar och ville att jag skulle vara med i ett halvtimmelångt program där jag skulle vara den sk torsdagsgästen. Helt otrolig känsla för en nybörjare som jag  (som fortfarande har vänner och släktingar som klipper ut tidningsartiklar om mig, trots att de får klippa rätt ofta numera…) Radio! Hjälp!! Men kul!

Sen ringde min gamla kollega på Västerviks gymnasium. De har äntligen hörsammat  att vi politiker måste få komma in mer i skolan. Nu ska jag få en hel eftermiddag tillsammans med två till EP-kandidater, vår demokratiberedning och årskurs två och tre! Häftigt att komma tillbaka till sitt gamla jobb på det sättet, att få vara med och påverka på ett helt nytt sätt! Kul!

Mycket är kul nu! Vi har precis gått igenom vår valrörelse, den verkar också kul! Här i Västervik är jag ny ordförande i vår partiförening och idéerna bubblar upp hela tiden! Hoppas nu bara min tid och ork räcker…

Men i vår blir det mer kaffekampanjer, nya löparevenemang och kanske ett par sköna kokbokshappenings!!! 

Som sagt – full fart!! Och det är bara mars…

OCH GLÖM INTE ATT SÄGA TILL ALLA ATT SÄGA TILL ALLA ATT DE SKA SÄGA TILL ALLA DE ANDRA ATT DE SKA RÖSTA DEN 7 JUNI!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

One thought on “Full fart…

  1. Det är trevligt att vi har en så aktiv moderat idag Malin. Grattis att du lyckas ta dig in på Västerviks gymnasium. Av någon anledning har vi alltid stött på motstånd för att figurera där. Lycka till !

    Erik T.

Kommentera

