Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Två trevliga ”verk” (värk?)

Lämna en kommentar

Förra veckan tog jag steget mot ett nytt arbetsliv ännu en gång och började jobba på Skatteverket här i Västervik. Vi är 20 stycken nya glada som ska arbeta uteslutande med skattereduktion av hushållsnära tjänster under det här året, förhoppningsvis även ROT-avdrag så småningom.

Innan jag sökte jobbet hade jag en ganska bister bild av SKV, en grå arbetsplats med idel tjurskalliga byråkrater som gör allt för att göra svenskarnas liv lite jäkligare… Sossarnas paradis alltså…

Men – till min enorma förvåning och glädje så är detta en kul, stimulerande, utvecklande arbetsplats där man i princip jobbar med kundservice. Ingen har hittills sagt något i stilen som: ”Nu sätter vi dit dem…”. Givetvis består vårt jobb till stora delar av att kontrollera folk och avvisa dem som gör tvivelaktiga eller helt felaktiga avdrag, men på ett ganska mänskligt och trevligt vis! Jag gillar den inställningen! Dessutom har vi fått bra chefer som uppmuntrar och ger beröm – något som jag iallafall inte har varit alltför bortskämd med de senaste fem åren.

Mitt andra – om möjligt ännu trevligare – verk är mitt andra hem: Träningsvärket…  Tack alla duktiga tränare för just dagar av outhärdlig och skön träningsvärk!!  Rekommenderas!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

