Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Undantaget som bekräftar regeln?

Lämna en kommentar

För inte länge sedan fick jag höra att det är trögt, otympligt och oflexibelt att jobba politiskt i en kommunal organisation. Jag sa emot. Direkt. Det beror mycket på vilka tjänstemän man har, hur drivande den nämnden eller styrelsen är, och inte så mycket vilken slags verksamhet man bedriver. Kort sagt: Attityd och organisationskultur är a och o.

Som bekräftelse på att jag hade rätt när jag påstod att det finns ganska många bitar i vår organisation som faktiskt fungerar snabbt och flexibelt när det behövs, så dök den här artikeln upp på vår lokala dagstidnings hemsida idag:

http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4401553

Hoppas på flera sådana grepp så jag kan ge alla pessimister lite svar på tal – igen!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

