Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

Skrämmande…

Lämna en kommentar

För ett par år sedan skulle vi gå på en riktig Halloween-fest med skräcktema och allt. Alltså skulle man klä ut sig på något kreativt sätt. Jag kände inte riktig för att vara a. Häxa b. grönt monster eller c. vampyr.

Tog till mig av min vänninas kloka och goda råd och hon sa: Klä ut dig till någon som du är rädd för, det måste ju vara otäckt…

Detta var under miljöpartiets mest intensiva åsiktsbytarperiod så jag tyckte de var rätt läbbiga. Men – döm om min förvåning när det i princip var omöjligt att hitta MP-vintage (näbbstövlar t ex). Så det fick bli plan B. Carola. Finns det någon som INTE är rädd för Carola? Sagt och gjort… jag hade inte några som helst problem att skaffa fram blå chiffon och ”Den lilla boken om kristen tro”. Och mycket riktigt så var jag nog kvällens otäckaste inslag. Att jag sen slog följe med Shrek är en helt annan historia…

En annan väninna bor just nu i NY och var med på helgens Halloweenfestligheter och hon rapporterade om paraden. Intressant med tanke på utfallet: ungefär 80 procent av amerikanarna upplever just nu att det absolut mest skrämmande som finns är – Sarah Palin!! Inte Usama, inte Bush, inte Fidel och definitivt inte Carola (må hennes USA-karriär vila i frid!). En kvinnlig vicepresidentkandidat är alltså det otäckaste USA har skådat under hösten. Min stilla undran är – Varför? Jag är tydligen otroligt dåligt insatt i vad som händer på andra sidan Atlanten för jag har missat hela storyn här… Är hon månne med i någon sekt som styckar småbarn? Har hon ett hemligt liv som diktator i Nordkorea? Har hon kanske en Tricia Guild-inspirerad tortyrkammare i källaren?

Ingen aning..men lite skrämmande är det allt!

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

