Malin Sjölander's Blogg

Politik och andra funderingar på världen runt omkring

I stort sett helt meningslöst

Lämna en kommentar

Häromdagen satt jag framför TV:n och åt min lunch och försökte hitta något vettigt att titta på. Inte lätt. Till slut blev jag snudd på tvungen att se några minuter av det fruktansvärt klämkäcka Rachel Ray. En talk show som går ut på att amerikanska kvinnor ska bli ännu bättre på att laga mat… eller något i den stilen. Fantastisk programidé så här i jämlikhetens årtusende… 

Just i det här programmet hade Rachel Ray, förutom matlagningen, bjudit in en expert på heminredning för att lösa ett jätteproblem i det stora landet på andra sidan Atlanten. Vad ska man göra med sitt enorma TV-skåp nu när man har köpt en gigantisk vägghängd platt-TV? Seriöst. Jag skojar inte. Människan som var inredningsexpert hade tagit tre identiska, enorma skåp och byggt om inuti till: A. Hemmakontor B. Utfällbar säng C. Skötbordsskåp.

Det får mig att undra varför man då skaffade den här smidiga och utrymmesbesparande platt-TVn. Är det inte för att just bli av med alla katastrofalt fula TV-möbler som vi har lagt en massa pengar på detta? Ja, ja jag vet att somliga män attackerar mig direkt där och kommer med någon kommentar om att bilden är så himla mycket bättre och tekniken bla bla bla…

Fast lite får man väl vara glad att jag aldrig blev just day time TV-programledare, hade ju troligen blivit väldigt korta program…

Författare: Malin Sjölander

Bor i Västervik. Aktiv inom moderaterna.

Kommentera

